Crossfit methode


Hillfit Uden is meer dan een sportschool in Uden, wij geven persoonlijke trainingen volgens de CrossFit methode , individueel maar ook in groepsverband. Ben je op zoek naar een manier van trainen om sterker te worden, zowel fysiek als geestelijk je grenzen opzoeken, dan is CrossFit de ideale training voor jou.

CrossFit zorgt voor totale fitheid.

Totale fitheid, niet alleen voor sporters of fysiek zware beroepen maar voor iedereen die op zoek is naar balans. Onze gecertificeerde trainers geven een training die bij je past, zodat je sterker wordt en balans vindt. Het oefenprogramma (de ‘workout’) is elke dag anders, maar altijd intensief. Die intensiteit versterkt zowel je fysieke conditie als je mentale veerkracht. Bij alle oefeningen zijn er varianten die ook voor beginnende CrossFitters haalbaar zijn.

Gewichtheffen, atletiek en gymnastiek

CrossFit is een manier van fitness die gewichtheffen, atletiek en gymnastiek combineert in één trainingsvorm. Gedurende de training worden functionele bewegingen op een gevarieerde manier in een hoge intensiteit zo snel mogelijk uitgevoerd. De filosofie achter CrossFit is om niet te specialiseren in één specifiek sportonderdeel omdat dit tot een eenzijdige fysieke ontwikkeling zou leiden.

Het doel van CrossFit is om ongeacht leeftijd, beroep of fysieke gesteldheid, zo snel mogelijk fit en gezond te worden

Trainingen bestaan uit een warming-up, een technisch gedeelte om de Crossfit bewegingen te leren en een intensieve training WOD (Workout of the Day) van 10 a 20 minuten. Vaak worden de resultaten van deze WOD op een whiteboard bijgehouden om een sport- / competitie-element aan de training toe te voegen.

Gedurende de training wordt er gebruikgemaakt van barbells, dumbbells, kettlebells,touwen en pull up bars. De oefeningen bestaan voornamelijk uit natuurlijke lichaamsbewegingen zoals duwen, (op)trekken, stoten, werpen, tillen, springen, klimmen en rennen.